November 13, 2009

Pusat Kuala Lumpur ~eps 3: ragam manusia~

Posted in Culture, Food, Places, Travel tagged , , , , , , , , , at 10:51 am by blindheart

Salam 1Malaysia,

Baik! Kali ni saya nak sambung balik cerita saya di KL Sentral atau saya saja letak Pusat Kuala Lumpur. Entri kali ni pasal ragam manusia. Macam yang saya cakap dalam entri lepas yang macam-macam ragam manusia kita boleh lihat di KL Sentral. Yup! Macam-macam. Lucu, sedih, menyakitkan mata, tersentuh, gembira dll. Semua punya persepsi sendiri, jadi saya tak mahulah mengulas dengan lebih panjang pasal gambar yang akan saya letak.

ragam manusia 1 - mywilayah

Mungkin melepaskan penat sementara menanti bas/keretapi

Pemandangan sebegini bukan aneh atau memalukan, bahkan saya panggil ‘mengumpul tenaga sebelum menyambung perjalanan’. Sekiranya kita terawal tiba di KL Sentral ataupun, disebabkan keadaan yang tidak dirancang. Kemudian, keadaan badan sangat penat. Maka salah satu jalan keluar, adalah tidur seketika. Haha! Apa boleh buat kan.

ragam manusia 2

Eh! Tengah buat apa tu?

Haha! Gambar yang ini, saya tiada komen. Tengah tengok kalau-kalau ada benjol kot.

ragam manusia 3

Sedang berbual sementara menanti bas

Pusing-pusing sekitar KL Sentral ni, lupa pula masih belum makan. Hmm. Apa kata cuba sesuatu yang baru. Bila toleh kiri kanan, ternampak satu kedai makan atau ‘Warong Kita’.

Warong Kita

Warong Kita

Oklah! Sampai sini dulu. Nanti saya cerita apa yang saya makan di Warong Kita, entri seterusnya…

November 12, 2009

Pusat Kuala Lumpur ~eps 2~

Posted in Building, Culture, Food, Places, Travel tagged , , , at 7:34 am by blindheart

Halo haa~!

Mari kita sambung bercerita pasal jalan-jalan saya di KL Sentral. Bila masuk je bangunan KL Sentral tu, suasana warna warni menarik perhatian saya. Yelah, cuba bayangkan kalau dicat dengan warna-warna yang kurang menyerlah. Hmm..

Stesen komuter di KL Sentral

Stesen komuter di KL Sentral

Kan menarik kalau begini. Bila benda yang dari mula nampak menarik, kita akan terbiasa jadi kita kurang hargai apa yang sepatutnya kita hargai.

Mase saya sampai ni, masih kurang orang. Tapi kalau waktu orang panggil ‘peak hour’, huihh! Kalau bersesak-sesak dan nak terlanggar orang, itu dah jadi perkara biasa. Tapi kalau nak terlanggar orang tu, cepat-cepat senyum dan minta maaf ye!

Dalam KL Sentral

Dalam KL Sentral

Tak tahu la kalau orang lain perasan atau tidak, tapi ada beberapa ‘gerai’ kecil jual berbagai-bagai barang. Apa pentingnya semua tu? Laku ke? Bagi saya, benda-benda tu semua sangat menarik. Kadang-kala dari jauh mata saya dah nampak benda yang menarik tu. Dah beberapa kali saya beli dan buat perhiasan kat rumah. Ada juga barang-barang yang dijual tu adalah hasil buatan tangan. Bukan senang nak jumpa.

Pemandangan dari atas - KL Sentral

Pemandangan dari atas - KL Sentral

Menarik kan? Ini pemandangan dari atas diambil di KL Sentral. Kalau tak mengejar masa, saya suka lepak di level atas KL Sentral. Tengok ragam manusia.

Pemandangan dari atas - Kl Sentral

Pemandangan dari atas - Kl Sentral

Banyak lagi yang saya nak cerita. Tapi kita berhenti di sini dulu k. . bersambung..